onsdag 17 juni 2009

underbara lovsång

Sitter o spelar min gitarr. Spelar inte så ofta som jag borde och vill. Det blir bara inte av så ofta. Men när jag väl spelar så är det underbart. Jag älskar det verkligen. Till och med nu, när strängarna är så gamla och slitna att de nog snart vittrar sönder, till och med då är det underbart.

Vilket verktyg musiken är. Vilket redskap att få söka Gud med. Och vilken underbar upplevelse det är att få spela och lovsjunga till Herren. Jag sitter i köket i min pyjamas, ensam i hela huset. Men det spelar ingen roll. När jag börjar spela och höjer min röst, då är det bara jag och Gud. Inget svårt, inget komplicerat, bara en gitarr. Jag spelar inte ens särskilt bra, hakar upp mig o missar ackord, rösten skär sig i de höga tonerna o halsen hänger inte alltid riktigt med. Men det är okej. Det är inte vad det handlar om. Och det är det som jag älskar med lovsång. Det spelar ingen roll om hur när och var du är. Vad du gjort innan. Vad du kommer göra efteråt. Det handlar om just nu. Om ditt hjärtas längtan och Guds vilja att nå fram till dig.

Det är bland den bästa känslan jag vet.



Gud älskar att höra din röst.

Inga kommentarer: