måndag 8 juni 2009

hacka is, gå på kalas och rösta - vilken dag!

Nu har jag o mamma precis stått och hackat is. Japp. Vår frys har gått sönder! Igår morse. Tur nog så har vi varit otroligt dåliga på att avfrosta den, så även fast vi plockade ut all mat först nu ikväll så var den fortfarande frusen. Tur! Och sen till hackandet då. Vi har en gammal jättesleten frys som står nere i källaren, som väl inte har öppnats på minst 7-8 år. Nästan iallafall. Men den fungerar ju, vilket är huvudsaken, behövde bara göra en rejäl rensning först. Så jag och mamma har stått med vantarna på och hackat med en varsin stor skruvmejsel och hittat både det ena och det andra under den tjocka isen. Gammalt kött från tidigt 2000-tal bland annat. Mmmm, mysigt.

Sen har jag vart på kalas ikväll också hos min käre vän Patric som fyllde gamla 21 år. Det var nice, och skönt också att de har hund men ändå klarade jag mig från att bli allergisk. Den där Gud alltså, Han är bra schysst.

Röstat har jag också gjort! Kul! Hade förväntat mig att jag skulle få stå i lång kö innan det blev min tur, men det var tydligen ett drömscenario, för det var inte en människa där! De stackars gubbarna som satt vid registreringsborden blev överlyckliga av att se mig, och när de prickade av mig på listan såg jag att den var i princip helt tom! Svenska folket (eller kanske bara är det i Åmål..) - dålig stil är vad det är. Och kom inte sen o klaga på det ena o det andra. Ni hade er chans att påverka. Struntar man i det får man också ta konsekvenserna.

Men nu är det nog dags för sova. Jobb imorgon igen.

Inga kommentarer: